RECENZE OMALOVÁNEK: Cizinka - Diana Gabaldon

Počet stran: 96
Vazba: brožovaný
Jazyk: čeština
Formát: 260x260 mm
Překladatel: Marie Fulková
Původní název: The Official Outlander Coloring Book

V těchto úchvatných omalovánkách najdete 45 ilustrací, které Vás provedou životním příběhem Claire Randallové a Jamieho Frasera. Jejich barvami prosycený svět čeká jen na to, až se ho vydáte prozkoumat. Ponořte se do bujných zelených lesů Skotska, potkejte anglické vojsko v rudých uniformách a seznamte se s tradičními skotskými kilty.

Nechte se přenést do barevného světa roku 1743 a popusťte uzdu své fantazii!

Všechny překrásné černobílé obrázky pocházejí od renomovaných ilustrátorů jako je Alarcón, Yvonne Gilbert, Craig Phillips, Jon Proctor, Tomislav Tomić a Rebecca Zomchek.

Díky nakladatelství Omega se mi do rukou dostaly tyto překrásné omalovánky na motivy stejnojmenné knihy - Cizinka. Když jsem se zapsala do konkurzu, ani ve snu mě nenapadlo, že se na mě toto "barevné" štěstí usměje. A ono, jak sami vidíte, se usmálo.

Musím vám říci, že první dojem po rozbalení balíčku byl celkem rozpačitý. Omalovánky působily velmi "lacině". Slabý papír, celá kniha je poměrně "živá", vlastně díky tomu slabšímu formátu papíru. Působí jako obří brožura. Z prvotního šoku jsem se vzpamatovala díky dalšímu. A tomu pomohly obrázky. :-D. Páni! Neuvěřitelná rozmanitost témat, zvířata, lidé, auta, domy, předměty. Některé obrázky jsou téměř titěrnou záležitostí a řekla bych, že téměř vybízejí k nadlidské pečlivosti. Říkala jsem si, pro boha, co si jen vyberu, abych to zvládla. Ale můj strach byl neoprávněný a nepatřičný. Protože jen co jsem se ponořila do stránek těchto omalovánek a vzala do rukou pastelky, vše se rozplynulo.
     S velkou úlevou a potěšením musím konstatovat, že jsou tyto omalovánky překrásné a perfektní. Jelikož jsem Cizinku ještě nečetla, tak díky těmto nádherným omalovánkám, ve kterých nechybí ani úryvky z knihy pro zpestření, jsem došla k závěru, že si knihu musím chtě nechtě pořídit a přečíst. Milovníci Diany Gabaldon si přijdou jistě na své a tato omalovánková kniha jim nesmí v knihovničce chybět. Ale nejen milovníkům knihy, také všem ostatním omalovánkařům, kteří si zakládají na pečlivosti, rozmanitosti a nevšednosti. Omalovánky Cizinka pro ně budou jako rájem, rázem se přenesou do roku 1743 a budou prožívat krásné barevné dobrodružství plné historie, krásné skotské krajiny, milostivých dam i pánů.
     Já sama jsem si vymalovávání obrázků opravdu užila a opět potvrzuji přívlastek "antistresové". Příjemné chvilky strávené s Cizinkou a stovkou barevných pastelek, kafíčko a pohoda. To je přesně to, co dostanete společně s touto knihou.
     Možná budete mít stejné pocity, budete rozopačití z použitého materiálu omalovánek a možná i ze složitostí některých obrázku, ale já vám říkám a to bez okolků, abyste to pustili z hlavy a neváhali ani minutku. Protože když jsem si tyto omalovánky zamilovala já, tak věřte, že si je zamiluje každý.
     A teď trošku i k té technické stránce a vlastně i tím pádem k potvrzení toho, že nezáleží na gramáži použitého papíru. Já sama v omalovánkách použila všechny možné pomůcky, co jsem měla k dispozici. Křídy, tvrdé i měkké pastelky, linery a gelová pera. To vše bez jakékoli podložky či šetření papíru. A víte jaký byl výsledek? NIC! Žádné prosakování či propíjení nebo protlačování z další stránky. Prostě nic. Tím tedy opět potvrzuji, že nemusíte mít obavy. Obrázky jsou jednostránkové, z druhé strany za obrázkem je vždy jeden odstavec textu, který nijak neutrpěl. Tudíž bych se teď měla kát, za předchozí slova, která byla plná obav. Ale jelikož jde o recenzi, je prostě nutné to uvést, aby každý věděl, co může očekávat. Ne každý si půjde omalovánky osahat na prodejnu.
     Takže, sečteno podtrženo: omalovánky Cizinkou jsou velmi povedené dílo, které osloví nejen nadšence stejnojmenné knihy, ale všechny příznivce omalovánek.

A teď se pojďme podívat, jak jsem se s obrázky poprala já :-).

Za poskytnutí těchto omalovánek k recenzi velice děkuji nakladatelství