RECENZE: Královna stínů - Sarah J. Maas

20.1.17



...Aelin Ashryver Galathynius...
královna stínů i světla
spása pro celý svět

  • název: Královna stínů
  • série: Skleněný trůn (4.)
  • autor: Sarah J. Maas
  • žánr: sci-fi a fantasy, pro děti a mládež, dobrodružné
  • nakladatelství: CooBoo
  • rok vydání: 11/2016
  • počet stran: 656

...Recenze...

     Bylo mi ctí a potěšením opět strávit s naší bojovnicí pár skvělých dní. Při čtení 656 stran knihy Královna stínů jsem se tetelila blahem, tvářila se jako mučednice, proklela pár postav a střídavě zadržovala dech a nahlas vydechovala. Tahle série dává prostě čtenáři zabrat. Toho, koho prvním dílem dostane na svou stranu, už jen tak nepustí. 
     Královna stínů je již čtvrtým pokračování veleúspěšné série mladičké autorky Sarah J. Maasové. Tato nenápadná třicetiletá blondýnka dokázala něco neskutečného. Sarah je jen o tři roky mladší než já sama a už teď je její jméno na fantasy scéně pro mladou generaci legendou! 

     Vraťme se ale k naší hlavní hrdince, k Aelin, k dědičce ohně, královně Terrassenu a ženě, která má zřejmě spasit celý svět. Devatenáctiletá dívka, žena, která do vínku dostala mocný dar. 

     Aelin se vrací zpátky do Zlomuvalu, bez Jeřába. Jejich loučení nebylo nijak snadné, ale brzy se zase shledají. Tam se naše královna dozvídá krutou pravdu o princi Dorianovi a o ostatní zkáze, která nastala po jejím odjezdu. Zdá se, že temnota číhá všude. Král Adarlanu buduje v Morathu s Perringtonem armádu temných bojovníků. Ku pomoci jsou jim mocné čarodějnice z klanu Žlutohnátek, Modrokrevných a Černozobých. To co se v Morathu děje, nad tím zůstává rozum stát...to je kapitola sama o sobě!

     Aelin se opět setkává s Chaolem a jejich vztah je tak trošku na ostří nože, ale musí spojit síly chtě nechtě. Povstalců ubývá a zdá se, že tuhle plánovanou bitvu není možné vyhrát. A zachránit Doriana? To se zdá být naprosto nemožné.

     Hlavním úkolem v tomto dílu je získání klíčů Sudby, Orynthského amuletu a záchrana Doriana. Jenže ve Zlomuvalu číhá na každém kroku temná síla valgů a jiných krvelačných stvůr. 

    Našim hrdinům chybí pomoc magie, kterou král nějakým způsobem potlačil, je potřeba se tedy postarat o její znovu nabití. Bez magie nemají totiž žádnou šanci. 

     Jak tahle štvanice dopadne? Pár unavených bojovníků s chutí žít i zemřít pro svou zemi proti neporazitelné temné síle, krvelačným čarodějnicím a tomu největšímu zdroji zla... Královna stínů je zde, aby prohnala temnotou světlo!

...Můj dojem...

     Opět bych musela jen chválit a chválit. Vy víte, že už od samého začátku mě tato série dostala! A není divu, že mě stále drží ve svých spárech. Je to prostě blaho pro mojí duši, i když mě ten děj kolikrát opravdu nadzvedává ze židle. Obzvláště právě tento, čtvrtý díl, který se mnou cloumal o sto šest! 

     V tomto díle se naši hrdinové opět stmelují do jednoho celku, tudíž i náš příběh  už není rozdělený do tří linií jako předchozí Dědička ohně, ale pouze do dvou. Orientujeme se ve Zlomuvalu a pak v Morathu. Nebyla kapitola, která by mě nechávala chladnou, což je plus oproti předchozímu dílu, ke kterému jsem měla maličkou výhradu, ale pouze nepatrnou. 

     Na scénu nám vstupuje postava, na kterou jsme možná trošku pozapomněli. Věřte, že nastoupí se vší parádou. Ztráty na životech budou značné, ale neprozradím vám, z jakých řad budou...

     Sečteno a podtrženo, Královnu stínů považuji za jeden z nejlepších dílů této série. Je plný akce, napětí, očekávání a skryté touhy. Je plný silné vůle bojovat za spravedlnost a svobodu. Pomsta je tu klíčová a je velkým hnacím motorem. Hlavní hrdinka nám moudří před očima. Roste její vůle i sebevědomí, ale v úplně jiném rozměru, než na jaký jsme u ní zvyklí. Začíná se chovat jako skutečná královna.

     Zaručuji vám, že se u tohoto dílu nudit nebudete a i přesto, že je to slušná "bichle", tak příběh pěkně plyne a je těžké knihu odkládat.

     Už aby byl další díl. I přesto, že Sarah opět děj "tak nějak" ukončila, toužím po dalším pokračování! Prostě SUPER!!!
Hodnocení: 100%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:

...Anotace...


Celaena bojuje za svůj lid ve čtvrtém pokračování světového bestselleru Skleněný trůn. 
     Ztratila všechny, které milovala. Celaena Sardothien se vrací zpátky do říše a jediné, po čem touží, je pomsta. Brzy si ovšem uvědomí, že ve hře je mnohem víc – musí osvobodit prince Doriana, kterého pomocí magie ovládá král ze skleněného hradu. Musí zjistit příčinu královy moci! Ale hlavně nesmí zklamat svůj lid, který do ní vložil veškeré naděje.

...Ukázka z knihy...

11 komentářů:

  1. Ahoj, moc krásná recenze. Já četla všechny čtyři díly hned po sobě, protože jsem prostě nevydržela. Dostala jsem jako dárek Skleněný trůn a zhltala ho za dva večery, tak mě pohltil. Byl to pátek večer, víkend přede mnou a já měla hroznou potřebu číst dál, tak jsem hned koupila alespoň e-knihy a do dalšího pátku bylo přečteno. Přesně jak píšeš, jakmile někoho první díl nadchne, tak už ho nepustí. Moc se těším na další díl, který vyjde tuším v únoru. Ale mám malinko i obavy, protože je prý zasazen do toho co předcházelo prvnímu dílu. No i tak se moc těším.Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to další díl, ale 5 novel spojené v jednu knihu.

      Vymazat
    2. Aha, to jsem nevěděla. Uvidíme tedy, co z toho bude :-)

      Vymazat
  2. Strašně mě baví, jak Tě fantasy pohltilo. Já osobně si nemyslím, že by mi to sedlo, ale kdoví. Jsem moc ráda, že se Ti kniha líbila a doufám, že se pokračování dočkáš společně s dalšími nadšenými čtenáři co nejdříve :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to divný, co? Sama to nechápu :-D. Ale kdo ví, třeba je to jen takové přechodné období a pak mě to pustí, občas to tak mívám :-D

      Vymazat
  3. Nejlepší! Tenhle díl jsem vyloženě zhltla, jak mě pohltil! :) Nemůžu se dočkat pátého dílu, ale obávám se, že se ještě načekáme. :( :D

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná recenze :) Na tento díl se teprve chystám a číst samé kladné recenze je skoro utrpení! :D už se nemůžu dočkat, až ji budu mít sama v ruce! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem na tom stejně, všude okolo to každý už četl a každý psal samé kladné ohlasy a recenze. Trošku ti závidím, že to máš teprve před sebou, protože já už teď musím jen čekat :-)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[