RECENZE: Ohrožená - Rachel Abbott

6.1.17




Většina z nás vzpomíná na dětství rádo...
Ale jsou tu i tací, kteří z nějakého důvodu zapomněli nebo zapomenout chtějí...


  • název: Ohrožená
  • orig. název: The Back Road
  • série: Tom Douglas (2.)
  • autor: Rachel Abbott
  • žánr: detektivní, světová literatura, thriller
  • rok vydání: 05/2016
  • nakladatelství: Mladá fronta
  • počet stran: 333

...Recenze...

     Opět jsem se přesvědčila, že Abbottová psát umí. Ohrožená je druhým dílem ze série s detektivem Tomem Douglasem. Jaká škoda, že v této knize se mu nedostalo tolik prostoru, jako třeba v knize Zabij mě znovu. Tom totiž patří mezi ty správné sympaťáky a jedinou jeho špatností je snad jen to, že je rozvedený. Konečně normální detektiv, bez démonů ve skříni.
     
     Prolog knihy dává tušit mnohé, otázkou je, jestli se dokážete trefit. Já se netrefila... Abbottová si se mnou opět pohrála jako kočka s myší. 

     Tom Douglas se přestěhoval do obce Little Melham, aby byl blíže své dceři. Opustil svoje místo u Metropolotní policie v Manchesteru a doufá, že se mu podaří získat místo u Chesterské policie. Pro svou dceru cokoli, obzvláště v době, kdy se s manželkou rozvedli a on by nerad přišel o kontakt s dcerou.

      Little Melham je poklidná obec, kde se všichni znají a jako v každé vesnici, i zde kvetou pomluvy. Něco se šušká, kdysi se možná něco stalo, ale nikdo neví nic jistě. 

     Ale i v klidné oblasti Chesteru se může leccos stát a Little Melham není výjimkou. Jednoho večera je u krajnice Melhamské spojky nalezena čtrnáctiletá dívka Abbie. V příšerném a života ohrožujícím stavu je převezena do Královské nemocnice. Vypadá to, že dívku srazilo auto a pachatel ji odtáhl ke krajnici aniž by ji poskytl jakoukoli pomoc. Kdo může něco takového udělat dítěti? Jenže jak vyjde brzy najevo, dívka si před srážkou s vozem protrpěla ještě mnohem víc. 

      Co  může být horšího než vlastní dedukce a pomluvy... Nechat případ vyšetřovat policii by bylo jistě nejlepší, ale když je policie bezradná? Při společné večeři, u příležitosti kolaudace nového domu, přemítá hrstka místních přátel o tomto hrůzném činu. Všichni jsou tím otřeseni a všichni se tím také záhy prapodivně změní. Že by měl každý z nich co skrývat? 

     Co se stalo nebohé Abbie a kdo nakonec vypátrá skutečného viníka nehody? A není těch viníků víc?

     Jedna nešťastná událost odkryje několik tajností a vyzkouší, jak silná přátelství v této vesnici jsou.

...Můj dojem...

     Nejprve asi musím uznat, že to bylo zajímavé. Tentokrát ale náš detektiv nebyl přímým hlavním zdrojem celého vyšetřování. Nejprve to na mě působilo trošku zvláštně, ale pak jsem si na tento postup zvykla. Abych pravdu řekla, mělo to hodně co do sebe. Tím, že každý něco řešil a tajil se zdálo, že je to mnohem komplikovanější a to se vlastně autorce vytknout nedá, ba naopak. Ano, nemuselo to být tak rozvleklé, ale i to mělo svoje plus a vlastně i podstatu.  

     Řekněme, že jsme vlastně neustále se všemi postavami pomlouvali, dedukovali a obviňovali ostatní. Každý měl potřebu na někoho ukázat prstem a ochránit tím sám sebe a svoje tajemství, což měl v této knize snad každý druhý. 

    Sice to nebylo tak dobré jako Zabij mě znovu, ale i tak jsem byla náramně spokojená. Nemůžu říci, že bych se nudila, ale občas mi to tlachání všech proti všem, lezlo trošku na nervy. Ale to je jediná výtka.

     Ohrožená je velmi povedená detektivka, zpracovaná tak, aby upoutala čtenáře a neustále ho držela v podezření, že nic a nikdo tu není takový, jak se na první pohled jeví. 

     Kniha má jednoznačně moje doporučení a já už se těším, až se budu moci začíst do dalších dílů. U této série vůbec nevadí, když knihy budete číst na přeskáčku. Nijak to nenaruší tok celé série. 
Hodnocení: 80%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:


...Anotace...

     Když mladou dívku srazí auto a ona zůstane ležet polomrtvá u silnice, malou obcí Little Melham to otřese. Jak to, že byla Abbie tak pozdě v noci venku, a jak to, že se po ní nikdo nesháněl? Ellie Saundersové by mohla pravda o této noci ohrozit manželství, a dokonce i bezpečnost jejích dětí. Musí svou rodinu chránit stůj co stůj, bez ohledu na následky! Šéfinspektor kriminálky Tom Douglas si myslel, že v Little Melhamu najde poklidné útočiště před každodenním pracovním vypětím. Jenže s tím, jak je postupně vtahován do pavučiny lží, mu všechny instinkty napovídají, že Abbie potkalo něco víc než jen tragická nehoda. Celou pravdu - co tu noc dělala Abbie venku a kdo onen vůz řídil - zná jediný člověk. Pro tuto osobu věstí nehoda pohromu a někdo bude muset zaplatit...



7 komentářů:

  1. Máme podobný názor, také mi to rozvleklé tlachání trochu vadilo, ale jak říkáš, byla to jediná chybka na kráse. :-) Jsem ráda, že se Ti kniha líbila. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě není poslední, kterou si od ní přečtu. Mám je všechny doma, jen se k nim dostat :-D

      Vymazat
  2. Tuhle jsem ještě od autorky nečetla, chtěla bych si přečíst nejprve Spi sladce. Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Veru. Spi sladce je třetím dílem. Ohrožená je druhým. Ale abych pravdu řekla, je úplně jedno, jestli to budeš číst postupně nebo ne. Já taky začala Zabij mě znovu a nijak mi to u Ohrožené nevadilo :-)

      Vymazat
    2. Já měla za to, že Spi sladce je první - to zase vydávali jak se jich chtělo. :-D

      Vymazat
  3. Ty mě chceš nalakat ma dalsi dil,ze 😁😁😁
    Jako ja doufam, v brzký posum ke knize, teď časově nedavam,ale pak se vrhnu i na tuhle. Musim poridit. Ale jedna výtka. Obalka se mi tedy moc nelibi , vlastně vůbec :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebudu tě lákat, nalákáš se sama, až dočteš Zabij mě znovu. Tenhle byl o stupeň horší, ale i tak bavil. :-D
      Obálka není nic moc, ale to se stává.
      Měj pěkný den :-)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[