RECENZE: Hořící měsíc - Jo Watson

11.7.17



Život jde dál, stejně jako čas...
Nikdy nevíš koho a kde potkáš a ani jak ti to změní od základů život!

Info o knize:

  • název: Hořící měsíc
  • orig. název Burning Moon
  • série: Destination Love (1.)
  • autor: Jo Watson
  • žánr: světová literatura, humor, pro ženy, romantický
  • nakladatelství: XYZ
  • rok vydání: 06/2017
  • počet stran: 272

Recenze knihy:

     Nebudeme si nic nalhávat, kdo z vás by tuto knihu přešel jen kvůli obálce? I já jsem to udělala a teď vím, že to byla chyba. Ne nadarmo se říká: Nesuď knihu podle obalu!

     Lilly Swansonová právě prožívá nejhorší den svého života, strhává ze sebe svatební šaty, rve si sponky z vlasů a usedavý pláč střídá šílenost a amok. Není se čemu divit, před pár okamžiky měla říct svému nastávajícímu ANO, měla se vdát, měla prožít nejšťastnější okamžik svého života na který se chystala celý svůj život. Jenže jeden malý zpropadený vzkaz všechno zničil. Její snoubenec ji opustil s chabým: Promiň, nemůžu...

     Bídák jeden! Lilly je zoufalá, jedná impulzivně a než se vzpamatuje sedí v letadle a míří na líbánky - bez ženicha! Thajsko - místo, kde snad zapomene, kde možná přijde na jiné myšlenky, kde se potichoučku vypláče do polštáře a překlene to nejhorší období. Sakra, proč se na mě pořád všichni dívají! Ať mi dají pokoj! Jenže... Lilly nejen, že opustila byt v pyžamu a plyšových bačkůrkách, ale ani si neuvědomila, že má na obličeji ještě stále rozmazaný make-up. Ano, tentokrát výrobci splnili to, co slibovali. Permanence! Proboha, může být ještě hůř? A já vám slibuji, že může! 

     Lilly se ještě v letadle za velmi trapných okolností seznamuje s mladíkem - Damienem. Náhodné setkání, které zapříčiní spoustu šťastně nešťastných příhod a  Lilly od základů změní a převrátí život na ruby. Náhodná setkání budou pokračovat, trapasy na sebe nenechají dlouho čekat a to pravé exotické dobrodružství může začít. Lilly poznává krásy Thajska a pomalu zjišťuje, že její zamilovanost nebyla zase až taková, jak si myslela. Bezprostřední mladík, který se jí stále připlétá do cesty a který už byl svědkem tolika trapností se jí pomalu vkrádá pod kůži. Vyrážíme na dobrodružnou výpravu za párty, která se koná jednou do roka, kde a kdy? To zatím nikdo neví. Hořící měsíc čeká, vážení! 

     Bude mít toto nespoutané dobrodružství šanci na budoucnost? A jak tento výlet změní samotnou Lilly? Ve vzduchu visí spousta otazníků a každé dobrodružství jednou musí skončit...

Můj dojem:

     Kniha je přirovnávána k Jíst, meditovat, milovat a k Deníku B. Jones. S obojím souhlasím, ale berte to s lehkou rezervou. Hlavní hrdinka se do Thajska vydává jako upjatá, stereotypní a bojácná žena, která nedokáže vyjet ze zaběhnutých kolejí. Potkává okouzlujícího mladíka, který není na první pohled takový jaký se zdá. Říkáte si obehrané klišé? Možná, ale příběh je natolik poutavý a čtivý, že brzy na nějaké klišé zapomenete a budete příběh hltat stránku za stránkou. 

     Jsem jedna z těch, která knihu soudila podle obalu a tím by se ochudila o krásný, humorný a romantický příběh plný exotiky, světáctví a nespoutanosti. Byla by to velká škoda. Proto teď apeluji na všechny ty, kteří by udělali totéž. Nenechte se odradit kýčovitostí obálky a ponořte se do krásného příběhu, který vás dokonale pobaví i okouzlí. 

     Hlavní hrdinka se od začátku knihy potýká s životními peripetiemi a trapasy, které vás opravdu pobaví, budete svědky proměny jedné ženy, která k pochopení života musela prozřít a vymanit se ze všedního života. Ochutnala vůni dálky, pestrost exotického Thajska a polibky muže, o kterého by si "stará Lilly" neopřela ani kolo.

     Knihu s klidným svědomím doporučuji a s neskutečnou vervou vás přemlouvám, přečtěte si ji. Pro všechny milovnice romantických a humorných příběhů ze života. Hořící měsíc se hodí akorát na léto, ale samozřejmě i na jiné období. Každopádně na letní a prázdninové čtení je to jako dělané. Hořící měsíc je první díl série, kterou já osobně už z hledáčku nepustím a nesmírně se těším na další pokračování, které by mělo pojednávat o jedné z vedlejších postav z blízkosti naší hlavní hrdinky. Tohle čtení jsem si neskutečně užila a nebudu se tím tajit - prostě pecka!

     Hodnocení knihy na goodreads.com je k dnešnímu dni 4,2 - což není vůbec málo. Ještě stále váháte? Pak jste blázni.
Hodnocení: 90%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:

Anotace knihy:


„Promiň, nemůžu“ - Když si Lilly Swansonová přečte tenhle vzkaz od svého snoubence pět minut před začátkem svatebního obřadu, má pocit, že se jí zhroutil celý svět. Její pečlivě naplánovaný, dokonalý život s mužem snů se roztříští na tisíc kousků a Lilly z minuty na minutu neví, co dál. Rozhodne se proto ještě v přechodném pominutí smyslů nastoupit do letadla a odletět sama na líbánky do exotického Thajska. To ještě netuší, jaká vzrušující cesta plná poznání, nečekaného dobrodružství a možná i nové lásky ji čeká…

Znovu jsem se rozplakala. Chytila jsem dálkový ovladač a nazdařbůh mačkala tlačítka, až jsem se dostala na přírodovědný kanál…
Rozvířené tyrkysové moře. Bílé písky žhnoucí pod nízkým tropickým sluncem. Statné palmy se svůdné kolébaly v přímořském vánku a pobřeží olizovaly něžné vlnky. Všechno vypadalo tak mírumilovně. Tak líbezně, a – což bylo hlavní – tak vzdáleně.
Tak nekonečně vzdáleně od průseru, ve který se momentálně proměnil můj život. A pak jsem dostala nápad. Byl to takový šok, že jsem málem slítla z pohovky na podlahu. Za celých čtyřiadvacet let, co jsem byla na téhle planete, mě ještě nic tak šíleného nenapadlo. Napůl jsem nevěřila, že se to vylíhlo v mé vlastní hlavě.

Vyrazím na líbánky! Sama.

7 komentářů:

  1. No ale ta předposlední obálka - moře a dvě srdce v písku - ta teda vede :) té bych si všimla hned, krááása, XYZ by se mělo inspirovat :) Míšo skvělá recenze, ty už víš, že jsi mě na ní nalákala a já si jí brzo pořídím a těším se na ní :-) Tvoje nadšení je nakažlivé :-) Díky moc :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mě se zase strašně líbí ta první, přijde mi jako knihy Jojo Moyes... Ale i ta třetí nemá chybu. Škoda no, myslím, že by se to pak prodávalo lépe a téměř samo :-)
      Veru, není zač. Zkus se na knihu mrknout ještě teď v létě, protože to je prostě dokonalá letní jednohubka :-)

      Vymazat
    2. Ta je taky hezká, ty ostatní - nemám moc ráda knihy s velkou fotkou lidí :) :) takže ty ne, ale tyhle dvě super :-) Určo jůůů, budu se snažit co nejdřív :-)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Knihu jsem nejprve chtěla vynechat kvůli té obálce :) Ale šanci jí dám a snad se pod obálkou opravdu ukrývá tak dobrý letní příběh :) Jinak nejvíce se mi líbí hned ta první obálka, vážně vypadá jako knihy od Jojo Moyes :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď, taky mě hned upoutala. Já jsem byla opravdu moc spokojená, akorát knížka na pohodu a léto :-)

      Vymazat
  3. tak tohle jsem u tebe uvidela poprve :-) i kddyz toho spoustu sleduju, stejne mi porad neco unika :-P

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[