RECENZE: Tragická historie nás dvou - Jess Rothenberg

28.7.17




Za pár dnů by mi bylo sladkých šestnáct, ale bohužel jsem se stala jednou z M&M - mrtvých a mrtvějších.


Info o knize:

  • název: Tragická historie nás dvou
  • orig. název: The Catastrophic History of You and Me
  • autor: Jess Rothenberg
  • žánr: literatura světová, dívčí, fantasy
  • rok vydání: 07/2017
  • nakladatelství: Fragment
  • počet stran: 392
     Dříve, než se rozhodnete pro pořízení této novinky od nakladatelství Fragment měli byste vědět pár věcí. Tento příběh je dosti netypický. Pojmu - zlomené srdce - dává zcela jasný význam a na svých řádcích vás zavede do nadpozemského světa na zemi, kde je možné úplně vše, vlastně vše ne. Ztracený život už vám nikdy nevrátí, ačkoli jisté možnosti by tu byly, ale i ty mají svojí dobu trvanlivosti. 

     Kolikrát už jste sami řekli, že vám někdo zlomil srdce? Znáte tu bolest a máte pocit, že už vaše srdce nebude nikdy stejné. Jenže žádné takové lámání srdcí se u nás nekoná. Nevěříte? Pak byste si měli přečíst příběh "téměř" šestnáctileté Brie, která o zlomeném srdci ví své. Rozdíl mezi ní a námi je ovšem značný, její srdce se totiž doopravdy zlomilo. V jednu chvíli seděla naproti svému příteli a pak... bylo po všem. Lékaři se podivovali nad anomálií, která dávala pojmu zlomené srdce úplně jiný a pravdivý rozměr. Měla oslavit za pár dní sladkých šestnáct, jenže teď leží v rakvi, cítí hlínu a květiny... ona to všechno i vidí. Vidí své rodiče, bratra, kamarádky... Je duší, andělem nebo čím vlastně? Jedno je jisté, ač je na onom světě, cesta za klidem bude dlouhá. Aha, tak takhle to vypadá v nebi?
Bylo mi patnáct, když mi můj přítel zlomil srdce. Neříkám to v přeneseném slova smyslu. Já opravdu Umřela. Ne, nespáchala jsem sebevraždu. Ani jsem nezačala držet hladovku. Nedostala jsem zápal plic, když jsem v dešti a v slzách bloumala po kraji jako ve filmu Rozum a cit, i když je pravda, že jsem trochu posedlá Kate Winsletovou. Kdepak, mně se to stalo pěkně po staru.Doslova mi PUKLO srdce.
     Nevím, jak to bude vypadat v mém nebi, ale Brie se ocitá v Kousku nebe, což je pizzerie, do které chodila s celou rodinou. Město vypadá téměř stejně, pláže, silnice, hory... Jen je tu sama, tedy téměř sama. V Kousku nebe totiž potkává pár čekajících duší, které věčnost prožívají po svém. Pak je tu také Patrick. Kluk, který ji pomůže v začátku, který pro Brie nebude nijak lehký. Otravný, vlezlý a zvláštní kluk, který jako by vypadl z osmdesátých let... 

     Brie čeká dlouhá cesta k pochopení a Patrick ji bude stát po boku. Přijdou chvilky, kdy se budete smát, ale také chvilky, které vám vženou slzy do očí. Některé věci se zkrátka pochopit nedají a nebo k porozumění vede šílená a zvláštní cesta. Brie je mrtvá, ale zdá se, že stále na něco nebo na někoho čeká...


POPŘENÍ
VZTEK
SMLOUVÁNÍ
SMUTEK
PŘIJETÍ

Můj dojem:  

     Upřímně? Jednoznačně velmi zvláštní kniha, nad kterou se budete občas velmi podivovat a občas ji plně porozumíte...

     Autorku neznám, ale domnívám se, že je beznadějnou romantičkou se slabostí pro filmy Duch a Město andělů. Mnohokrát jsem v knize pár podobností postřehla, ale šlo spíše o inspiraci, i když dosti průhlednou. 

     Nejdříve jsem si říkala, sakra, do čeho jsem se to pustila. Ale než jsem se nadála, tak jsem byla za půlkou knihy a toužila rozluštit tuto nebeskou záhadu.

     Kniha je rozdělena na pět částí: popření, vztek, smlouvání, smutek a přijetí. Každá podkapitola ve všech částech má svůj osobitý název týkající se vyprávěného děje. Velmi pěkné, trefné a nápadité. 

     Co se obálky týká, doslova  dýchá nebeskou atmosférou a věčností. San Francisco - kde jinde hledat andělské nebo ztracené duše. Autorka se jisto jistě musela inspirovat přenádherným filmem Město andělů - poznáte sami. Sice to není moc originální, ale v jejím podání je to odpustitelné. 

     Tento příběh zřejmě nebude pro každého, záleží na vašem pohledu na celou věc. Máme tu bloudící duši, která hledá spásu, klid a pochopení. Příběh působí jako pohádka, ale dává nám nahlédnout do studnice tajemství zvaného nebe. A proč by cesta do nebe nemohla vypadat právě takhle?
Uprostřed štěstí i zoufalství
v žalu i radosti
v rozkoši i bolesti
Dělej, co je správné, a budeš v pohodě.
Duševní pohoda je kromě lásky největším darem v životě.
Kéž tě vždy někdo miluje.
     Tragická historie nás dvou je kniha vhodná pro mladší generaci čtenářů 13+, ale nepohrdnou jí i starší. Humorné pasáže střídají smutné a vy se přistihnete, že příběhu podléháte čím dál tím víc. 

     Přiznávám, že jsem hlavní pointu příběhu pochopila velmi brzy, ale i tak jsem nevěděla, jak to celé autorka uzavře. Po přečtení jsem byla velmi spokojená. 

     Kniha obsahuje drobné chybky, nesrovnalosti a občas jsou v ní nedostatečně propracovaná místa. Někdy jsem měla pocit, že autorka je velmi mladičká, ale dle fotky soudím, že už jí bude něco kolem 30? Bohužel jsem se k jejímu věku nikde nedohledala. Celé to působí jako mladistvé dílo, ale i tak si vás svým kouzelným způsobem omotá kolem prstu. 

     S čistým svědomím mohu doporučit, ale jsem si vědoma toho, že to nebude příběh pro každého.
Skeptický člověk prostředí děje asi moc nepochopí, ale berte v potaz, že kniha je z žánru fantasy a fantazii se přeci meze nekladou. Velká spokojenost a příjemné zpestření díky nevšednosti příběhu.
Hodnocení: 75%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:

Anotace knihy:

Trápení s láskou je silnější než smrt. Doslova
Brie je šestnáct a právě se oficiálně a neodvolatelně stala jednou z M&M – mrtvých a mrtvějších. Jacob jí oznámil, že už ji nemiluje a Brie z toho puklo srdce. Doslova. Teď se musí vyrovnat s tím že, její pozemský život skončil. A aby se její život posmrtný pohnul někam dál, musí překonat pět stádií smutku. S tím jí má pomoci Patrick – záhadný kluk, o kterém neví vůbec nic. Když tak z výšky pozoruje, jak se její rodina pomalu rozpadá a zjišťuje, že Jacob a její nejlepší kamarádka před ní skrývali zdrcující tajemství, začne tušit, že posmrtné pohody a klidu se jen tak nedočká. Může vůbec začít znovu, když má srdce ještě pořád (a doslova) na dva kusy?

4 komentáře:

  1. Super recenze Miško, přečetla jsem jí jen na půl očka :-))) páč budu psát taky, ale zajímalo mě, jestli se ti líbila :-) Díky :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, jsem docela zvědavá, co na ni řekneš. Ono to opravdu působí hodně mladistvě, ale je to čtivé, to se musí nechat :-)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Na knihu se chystám a potvé recenzi jsem na ni ještě zvědavější :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[