RECENZE: Se záští - Eileen Cook

4.10.17




Účel světí prostředky.
Když musíš, tak musíš!


Info o knize:

  • název: Se záští
  • orig. název: With Malice
  • autor: Eileen Cook
  • žánr: romány, thrillery, lit. světová
  • rok vydání: 08/2017
  • nakladatelství: Knihy Dobrovský - Edice Omega
  • počet stran: 256
Pokud si nepamatujete, co se stalo, jak můžete vědět, že nejste na vině?
     Jmenuji se Jill Charronová, ano, na to si vzpomínám. Ale nevzpomínám si na minimálně šest týdnu svého života zpět. Teď ležím v nemocnici a okolo mě pípají různé přístroje, hadičky co ze mě vedou už ani nepočítám. Prý jsem byla se Simone na studijním výletě v Itálii. Ale kde je Simone? Proč je máma taková ustrašená a táta se tu neobjeví bez právníka? Protože je Simone mrtvá! A prý za to můžu já...

     Jill je osmnáct let a je v posledním ročníku střední školy, po prázdninách nastupuje na Yale, půjde ve stopách svého táty i dědy. V životě ji nic nechybělo, hezký dům, otec patří mezi bohatší, dobře se učí, nedělá problémy. Jenže! Tohle všechno je fajn, kdyby jejich rodina držela pohromadě. Otec je opustil a to mu Jill nikdy nezapomene. Jenže to je v tomto příběhu vedlejší.

    Důležitým bodem celého příběhu je totiž ten osudný výlet do Itálie, ze kterého se vrátila pouze Jill. Simone tam zemřela při autonehodě. Jill řídila. Jill přežila a všichni ji obviňují z vraždy své nejlepší přítelkyně. Proč?
Převzato z ročenky 3. ročníku Simone McIvoryové
Mé nejlepší kámošce Si...
Kdybych si tě mohla vybrat za sestru, udělala bych to. Na skvělý léto a bezvadnej čtvrťák!
XOXOXO Jill
    Asi si říkáte, že vše je možné vysvětlit, jenže Jill to nedokáže. Ona si totiž nic nepamatuje. Jestli se jí vzpomínky vrátí, to je otázkou. A tak otec i jeho právník usilují všemožně o to, aby se Jill nemusela vrátit do Itálie a tam se zodpovídala z trestného činu.

    Co se Jill v posledních dnech honí hlavou? Jsou to skutečné vzpomínky nebo jen představy toho, co ji bylo řečeno, že se stalo? Musí si vzpomenou, musí všem dokázat, že by své nejlepší kamarádce, kterou zná od čtvrté třídy, nic neudělala.
Převzato z ročenky 3. ročníku Jill Charronové
Jilly, jsi jako moje vlastní ségra! Příští rok to tu ROZJEDEME. Nikdy nezapomeň na ten broskvovej likér na školním plese, na to, jak jsme tancovaly na stadionu Turner Field, jak jsme šílely a jak jsi mě nesla domů (ha!). KÁMOŠKY NAVŽDYCKY!
Mám tě ráda. Simone

Můj dojem:

     Na tuto knihu jsem celkem dost sázela, protože má zajímavý námět. Bohužel po dočtení přišlo malé zklamání. Hlavní hrdince je v knize osmnáct let, jenže celé se to jeví spíše tak, jako by jí bylo třináct.

     Příběh vypráví sama hlavní hrdinka a občas je mezi kapitolami pár důležitých vsuvek ve formě přepisů z výslechu, statusů ze sociálních sítí nebo třeba i z podporujících blogů. Díky tomu byla kniha o dost zajímavější. Domnívám se, že kdyby tam tyto psané dodatky nebyly, kniha by ztratila své kouzlo úplně. 

     Styl psaní autorky je sice čtivý, smysluplný a souvislý, ale plně nevyužitý. Je ale možné, že v tom byl úmysl a ona to tak doplňovala právě těmi psanými dodatky. Těžko říct. Na mě to ovšem jako celek působilo dosti nedotaženě a chvílemi i nudně.
   
     Nemůžu se ubránit dojmu, že je kniha vhodná spíše pro mladší čtenáře, ačkoli její téma je vážné a vyhovující všem věkovým kategoriím. Ale vzhledem k tomu, že autorka z hlavní (osmnáctileté) hrdinky vytvořila téměř uťápnutou dívku bez vlastního názoru a jakékoli bojovnosti a osobnosti závislou na rodičích, přišlo mi to, jako kdybych četla knihu pro teenagery. Středoškolačka, která se chystá na Yale? Takhle bych si ji rozhodně nepředstavovala. 

     Ve výsledku ale musím říci, že mě čtení bavilo i přes všechny tyto výtky. Autorka se nemůže zavděčit všem. Vím o spoustě dalších čtenářů, kteří jsou z knihy nadšení. Takže se určitě nebojte a knihu si přečtěte. Nemůžu totiž říct, že by za to nestála a to je podstatné.

Hodnocení: 65%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihám Dobrovský.

Anotace knihy:

Pro fanoušky Ostrova lhářů a Dívky ve vlaku je tu mrazivý psychologický thriller o dospívající dívce, která si nemůže vzpomenout na posledních šest týdnů svého života.Osmnáctiletá Jill Charron vyráží na výlet do Itálie. Má to být dobrodružství na celý život. Ale dochází k nehodě. Jill se probouzí v nemocnici, nohu v sádře, stehy v obličeji, a místo paměti z posledních 6 týdnů jen jedno velké nic. Jill zjistí, že se připletla do nehody se smrtelnými následky. Její otec jí nechá převézt domů, aby měla kvalitní péči. Včetně právníka a houfu novinářů... Zdá se, že nehoda nebyla nehoda... Jill se snaží dát dohromady události posledních šesti týdnů, než její dosud pohodlný a bezproblémový život zmizí v nenávratnu.

4 komentáře:

  1. Co tak čtu recenze na poslední knihy od Omegy, tím jsem raději, že jsem konkurzům odolala a odolávám dál :) Ale jsem zvědavá na Brendu Nowak, co na ni řekneš. Tam se mi anotace z těch všech zamlouvá snad nejvíc :) Takže se těším na další recenzi, Míšo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty hele, zase to všechno tak špatné není, zatím mě z těch posledních zklamala akorát tato. Nová Novak mi přišla dnes, tak uvidím, kdy se k dostanu, vypadá dobře, ale znáš to:-)

      Vymazat
    2. Já nemyslím jen u tebe, Míšo :) Docela sázím i na Danču - Danago a ta byla zklamaná z těch dalších dvou :)) Ale to neva, nedostatkem četby netrpím, to jenom že tak koukám, co kdo píše. Míšo, nebudeš mít i to pokračování Oběšených psů? Vím, že tobě se to tenkrát docela líbilo, já teda se s tím prala, ale špatné to nebylo :)

      Vymazat
    3. jj, psala jsem si o ní, tak uvidím, jestli mě vyberou :-) Já z ní byla nadšená :-D

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[