RECENZE: Purpurové doteky - Markéta Harasimová

• autor: Markéta Harasimová
  • žánr: erotický, pro ženy, thriller
  • rok vydání: 10/2017
  • nakladatelství: MaHa
  • počet stran: 272
     Věděla jsem to! Věděla jsem, že touto knihou mě autorka přesvědčí o tom, že stojí za sledování.

Nejnovější kniha Markéty Harasimové nese název Purpurové doteky. Přední strana knihy ve vás možná bude evokovat pocit červené knihovny, ale když knihu otočíte, brzy pochopíte, že další a neméně podstatnou dějovou linkou bude kriminální zápletka.

Jedna noční procházka na pročištění hlavy se jí stala osudnou. Chtěla si jen pročistit hlavu po hádce se svým bývalým přítelem a snoubencem Hynkem. Těch hádek bylo poslední dobou přes příliš. Nedá se jim vyhnout, sice se s Hynkem rozešli, ale stále spolu sdílí byt, ani jeden nechce odejít. Ona je rozhodnuta a on se stále snaží.

Z obyčejné procházky se ovšem stane noční můra v mnoha ohledech. Karin byla něčeho svědkem. Jenže čeho? Probouzí se v nemocnici a nepamatuje si, co se jí stalo. Je potlučená a má těžký otřes mozku. Kde byla a proč vlastně. Tohle ale není to nejhorší. Jmenuje se Karin, je uznávanou malířkou, jenže. Ona si nic z toho nepamatuje, ani to, kde byla a co se jí přihodilo. Ale ani to, kdo ve skutečnosti je.

Může mít její stav a hlavně místo, kde byla nalezena, něco společného s nalezením zavražděné ženy? Jen si tak vzpomenout...

Karin se vrací zpět domů, do prostředí, které jí je i není cizí. Pocitově je doma. Netlačí na pilu, ale chtěla by si vzpomenout. Nejde jí do hlavy, proč na ní policie tolik tlačí. Sama se začne strachovat až po té, kdy zavražděných přibývá a jednou z obětí se stane její bývalý přítel.

Hledá sebe samu, hledá vnitřní klid, hledá útěchu u lásku. Hledá vzpomínku, aspoň jednu jedinou. Útěchou jí je její malování a také touha. Dokáže si Karin vzpomenout? Může být v nebezpečí? A jak se popere s náhlým přívalem emocí i pocitů, kterým nerozumí? Purpurové doteky jsou nejen o intimních pocitech, dotecích, ale také o hrůze, strachu a smrti.

Purpurové doteky je již druhá kniha od Markéty Harasimové, kterou jsem měla možnost si přečíst. A jsem moc ráda, že mi autorka dala další šanci recenzovat její knihu, protože tentokrát se mi opravdu trefila do noty.

Markéta Harasimová píše pro ženské publikum a její knihy jsou žánrově řazeny mezi erotické a thrillery. Obojí sedí. Já přidávám ještě detektivní a krimi.

Autorka psát jednoznačně umí, o tom není pochyb a není třeba to tu více rozvádět. Dokáže svého čtenáře upoutat a vést po celou dobu čtení. Já se ovšem nyní zaměřím na podání žánru. Co se erotické linky týká, po zkušenosti s minulou knihou jsem nebyl překvapená a věděla jsem, co očekávat. Markéta opět perfektně vystihuje vztahy, charaktery postav a co se sexuálních scén týká, ty zvládá na výbornou. Rozhodně se jich nebojí, což je na jednu stranu skvělé, ale na druhou stranu  (a to posuzuji na základě svého pocitu při čtení této knihy), všeho moc škodí. Autorka se totiž tomuto věnuje u mnoha postav, či lépe řečeno párů. Nezaměřuje se pouze na jeden hlavní pár či trojúhelník, ale i na další vedlejší postavy. Což mi trochu vadí. Ale to je opravdu jen můj pocit a není stavěn na množství scén, nýbrž na vizualizaci postav. (lépe se mi prostě čte o mladších a sexy hrdinech) - nic víc v tom není.

Přejděme k druhému žánru - krimi/thriller/detektivka. Páni! Tahle ženská, nejen, že umí psát o romantice a sexu, ale ona napsala i skvělou krimi! Klobouk dolů. Tady si mě autorka získala na plné čáře. Neměla jsem vůbec pocit, že by jeden žánr převyšoval druhý, bylo to perfektně vyvážené. Neměla jsem ani pocit, že by jeden žánr byl lépe propracovaný, než druhý na úkor toho prvního. Tady jsem si opravdu smlsla. Skvělý příběh měla promyšlený do detailu a já jsem knihou velmi jednoduše proplouvala. Prvky thrilleru rovněž na výbornou!

Chvilky napětí, chvilky hrůzy, strachu, ale také chvilky něhy, lásky, chtíče. Já říkám ano! Tohle bylo podle mého gusta, i přes jednu drobnou výtku. Kniha má moje doporučení. Ženy, které mají rády jak napětí, tak lásku a neštítí se erotiky - pravá volba právě pro ně!
Děkuji autorce za poskytnutí knihy k recenzi!
💰 Možnost nákupu 💰

Děsivá souhra náhod spojí minulost se současností a dokonale zamíchá lidskými osudy… Detektivní příběh plný erotického jiskření, napínavých zvratů a překvapení.

Nadějná malířka Karin se stane náhodnou svědkyní brutální vraždy, otřesný zážitek si však nevybavuje. Ztrácí po něm paměť a nevzpomíná si na nic z předešlého života. Znovu tak objevuje svou identitu a navazuje na zpřetrhané nitky minulosti. Setkává se s bývalým snoubencem, nenapravitelným gamblerem Hynkem, a také sexy majitelem galerie Maxem, k němuž cítí silnou erotickou přitažlivost. Karin touží po sblížení, což se zdá být oboustranné, ale je tady malý háček: Max je zadaný… Mladá žena navíc odhalí utajovaný psychický teror, jemuž je vystavena její kamarádka Marta. Té se nedaří odpoutat od despotického manžela – její muž v ruce třímá zlověstné eso, které může zničit celý Martin život. Karin bojuje s amnézií a nenaplněnou láskou, zatímco za jejími zády řádí masový vrah a nespouští ji z očí. Obětí stále přibývá a za záhadných okolností nečekaně umírá také Hynek. Jeho vražda ale mezi ostatní jaksi nezapadá a policie neví, zda má co do činění s jedním či více zabijáky. Vyšetřování zamrzá na mrtvém bodě, vraždící maniak se však stále víc přibližuje k ženě, která viděla víc, než měla…