RECENZE: Tři hodiny v ZOO - Gin Phillips

• orig. název: Fierce Kingdom
  • autor: Gin Phillips
  • žánr: thriller, literatura světová
  • rok vydání: 11/2017
  • nakladatelství: Plus
  • počet stran: 272

Joan si se svým synem, čtyřletým Lincolnem užívá pravidelné procházky po ZOO. Oba zadumaní ve svém vlastním světě, s vlastními myšlenkami. Blíží se zavírací doba a oba se chystají k odchodu, jenže. Než Joan dojde co skutečně vidí a co se doopravdy děje, uběhne pár tíživých a neuvěřitelných vteřin. Vyděšená matka a zmatený chlapec prchají před bandou vyšinutých bláznů, kteří střílí po všem co se hýbe. I oni mohou být snadným terčem. Matka a syn. Zoufalá žena s neskonalou touhou ochránit svého malého synka. Tři hodiny v ZOO - výstižné. Tři hodiny prchání a skrývání se. Tři hodiny čiré hrůzy a zoufalství. Podaří se Joan ochránit sebe i chlapce?

K ději toho není třeba více dodávat, je jednoduchý a prostý. Záchrana života za každou cenu. Co je schopna matka udělat pro záchranu svého dítěte? To víme každá, která pod srdcem nosila malý život. Cokoli!

Tři hodiny v ZOO je kniha s neskutečným potenciálem, který ale bohužel, nebyl plně využit. Což je velká škoda. Čtení odsýpalo bez jakýchkoli zádrhelů, nebyl nijak překombinován, ale ani dostatečně rozvinut.

V čem je ale kniha skutečně silná je mateřské pouto. Krásně vykreslené, pravdivé a velmi silné a emotivní. Bezmocnost matky byla téměř hmatatelná, snažila se synka neustále uklidňovat a tišit, což byl opravdu nelehký úkol. Tyto pasáže mi vážně svíraly hrudník. Dalším pozitivem je nahlédnutí do mysli zločince, to bývá většinou velmi zásadní a velmi zajímavé.

Bohužel ale, i přes všechny tyto klady kniha postrádala něco víc. Působila stroze a jednoduše a to i přesto, že se jedná o velmi vážné a aktuální téma. Autor si sice pohrál s některými místy, ale v mnoha případech jen prostě vyprávěl příběh, který nijak neuchvátil.

Pokud bych to měla shrnout, tak jde o průměrnou knihu, která potenciál má, ale postrádá pořádné a šťavnaté táhlo. S klidným svědomím ji ale mohu doporučit, asi spíše ženám. Rozhodně jim to sedne více.
Hodnocení: 59%

Napínavý thriller, kde se v boji o život počítá každá vteřina.
Měl to být idylický den, změnil se ale v boj o přežití. Joan si se svým čtyřletým synem užívá v ZOO do poslední chvíle. Několik výstřelů, které zaslechne u východu, ji přinutí s dítětem v náručí utéct zpět do zahrady. Útočníci jsou jim v patách a jsou horší než dravá zvěř. Pro Joan tak začíná závod s časem. Žádný úkryt není dost bezpečný a chvilka nepozornosti ji i syna může stát život. Jak daleko dokáže matka zajít, aby uchránila své dítě?