RECENZE: Dítě ohně - S.K. Tremayne

• orig. název: The Fire Child
  • autor: S. K. Tremayne (pseudonym)
  • žánr: psychothriller, thriller, romány, světová literatura
  • rok vydání: 04/2018
  • nakladatelství: Motto
  • počet stran: 352
     Sean Thomas alias S.K. Tremayne je zpět a udeřil ještě mnohem silněji na české čtenářské publikum! Opět sází na jistotu ve formě nadpřirozena a zakomponováním dítěte do vedlejší role. Vyplatilo se mu to již u první knihy Ledové sestry a není tomu jinak ani u Dítěte ohně.

Rachel zažívá nejkrásnější období svého života, nikdy ho neměla lehký, ale zdá se, že se blýská na lepší časy. Poznala muže svých snů, Davida. Bohatého vdovce a otce toho nejkrásnějšího chlapečka, kterého kdy viděla. Zlaté dítě, krásné, dokonalé, které přišlo o matku.

Rachel se zamilovala na první pohled a netrvalo dlouho a byla svatba. Pro Davida a malého Jamieho by udělal naprosto cokoli a také pro to, aby se její život stal mnohem, mnohem lepším, než byla její minulost.

Brzy po svatbě se celá rodina přestěhovala do rodinného sídla Carnhallow House, kde žije i Davidova matka. Velký a honosný dům, který je třeba opečovávat a dokončit jeho zrestaurovaní, v němž započala svou činnost už předešlá, zesnulá Davidova manželka Nina, která pro opravy honosného sídla měla skutečně vlohy. Celý dům byl poznamenám Nininou rukou a Rachel se snažila s tím vědomím smířit. Teď je tu ale ona, ona je novou paní domu a určitě zvládne pokračovat v rozdělané práci. A co víc? Mám teď skvělého muže a rozkošné dítě.

Malý Jamie se zprvu jevil jako roztomilé dítě, ale s návratem do Carnhallow se všechno změnilo. Jamie býval často tichý a zasmušilý a Rachel si to vysvětlovala tím, že stále truchlí po matce, která se utopila v jednom z těžebních dolů. Celé území, které vlastní Davidova rodina je prošpikované zavřenými doly, kdysi plnými dělníků, kteří od brzkého rána do noci ručně dolovali vzácné nerostné bohatství Cornwallu.

Rachel si příchodem do nové rodiny vysnila pohádku, ale velmi brzy zjistí, že spíše než pohádku zažívá noční můru. Jamie začíná Rachel děsit a to nejen svým nezvyklým chováním, ale tím, že začne tvrdit, že se jeho mrtvá maminka vrátila. I ona sama má velmi zvláštní pocit. Chlad najednou číhá na každém kroku, dokonce se něco změní i mezi ní a Davidem. Co se vlastně stalo té noci, kdy Nina zemřela? A dokáží potomci tohoto rodu opravdu předvídat budoucnost? Pokud ano, pak by se měla mít Rachel na pozoru. Malý Jamie jí totiž řekl, že o Vánocích zemře...

Strhující, dech beroucí a naprosto šokující! Opět skvěle napsané a dokonale vykreslené charaktery všech postav. Příběh je opět vsazen do ponurého prostředí, kde na vás bude dýchat chlad a tajemno. Pohrávám si s myšlenkou, jestli Dítě ohně není ještě o stupínek lepší než Ledové sestry a ty už samy o sobě byly dokonalým dílem a dokonalým psychothrillerem.

Čtenáři, kteří si smlsli už na předchozí knize autora mohou očekávat další nadupanou jízdu plnou kliček, zvratů a děsivých chvil. S.K. Tremayne nasazuje laťku o další stupínek výš a rozhodně se toho nebojí, jedinkrát nezaváhá a čtenáře si motá kolem prstu.

Dítě ohně je románem, který si vás okamžitě získá hned po prvních pár stránkách. Seznamujeme se s prostředím a hlavně tajuplným domem. Postupně autor zapojuje do dění malého Jamieho a otázky kolem smrti Niny. To ovšem stále není všechno, i sama Rachel má ponurou minulost, jež vypluje na povrch v pravou chvíli a v tu chvíli budete absolutně ztraceni v příběhu a knihu neodložíte ani na minutku. Autor si skvěle pohrává s psychologickými prvky a v knize je spousta omračujících momentů, které vás, zkrátka a dobře, dostanou!

Dokonalý manžel. Dokonalý nevlastní syn. Dokonalá lež? Strhující psychothriller od autora bestselleru Ledové sestry.
Když si Rachel vezme Davida, zdá se, že má vše. Stěhuje se do nádherného domu a s novým manželem získává bohatství, lásku i milého nevlastního syna Jamieho. Brzy se ale Jamieho chování změní. Tvrdí, že ho pronásleduje přízrak jeho mrtvé matky. Snaží se Jamie Rachel jen vyděsit, nebo je jeho trauma větší, než si myslela? A proč David odmítá mluvit o tom, co se jeho první ženě před lety stalo? Rachel se noří do hlubin minulosti a její podezření roste.