RECENZE: Boj se tmy - Becky Masterman

• série: Brigid Quinn (2.)
  • autor: Becky Masterman
  • žánr: detektivní, světová literatura, thrillery
  • rok vydání: 01/2017
  • počet stran: 408

Recenze knihy:

V červenci roku 2015 se nám Becky Masterman představila poprvé a to s knihou Běsni a zuř, která byla první dílem série s  postarší bývalou agentkou FBI specializující se na sexuální zločiny. První díl mám doma už nějaký ten měsíc, ale bohužel jsem se k němu ještě nedostala. (škoda)

Se začátkem knihy jsem měla maličko problém. Ale nebylo to tím, že by byl nudný, spíše mi přišel pomalejší a tak nějak to na mě působilo jako plkání. Tento dojem ovšem netrval dlouho a zlom přišel právě v čas a ve chvíli, kdy už jsem to chtěla s knihou vzdát a přestala mít přílišná očekávání. Moji plnou pozornost si kniha získala v okamžiku, kdy se na scéně objevila vypreparovaná mrtvolka Ropuchy kolorádské. Vám to teď asi moc neřekne, ale věřte mi, tato nechutná a vlastně velmi jedovatá "žabka" zapříčiní velký obrat v celém příběhu. V tu chvíli měla autorka moji stoprocentní pozornost a to, co mi přišlo ze začátku jako plky, to se stalo bernou mincí k tomu, abych pochopila uvažování několika postav, které v příběhu hrají důležitou roli.

Jak jsem již zmiňovala, Birgid je bývalou agentkou FBI, momentálně je pro ní prioritou číslo jedna její rodinný život v Tucsonu  po boku manžela Carla. Když však zemře její sestra po dlouhé vážné nemoci, je nucena na sebe vzít velké břímě. V tu chvíli to ovšem ještě takto nebere. Sestřiným posledním přáním bylo, aby se Brigid postarala o její šestnáctiletou dceru Gemmu-Kate. Ne, že by to bylo nutností, protože GK žije s otcem, ale šlo spíše o změnu prostředí a lepší podmínky k životu i studiu dívky. Gemma-Kate se jeví jako normální holka, která je tichá a je to samozřejmě tím, že přišla o matku. Birgid se vrací po pohřbu zpátky domů a veze s sebou GK, v duchu si říká, do čeho se to uvrtala a doufá, že společné soužití zvládnou všichni ve zdraví. Jenže... Jen co se GK zabydlí, začnou se dít podivné věci. Začne to otravou zvířete a pokračuje to i otravou lidí...

Brigid je od přírody živel a její práce byla i její vášní a tak, když se na jedné společné zábavní akci potkává s rodinou, které se utopil jejich čtrnáctiletý syn, a je požádána o prošetření zdánlivě vypadající sebevraždy...Brigid to nedá spát. Vše nasvědčuje neúmyslné smrti, v policejním spise je záznam o možné sebevraždě, ale Brigid přijde na spoustu nesrovnalostí. Je možné, že všechno bylo úplně jinak?
     Kdyby se tak mohla lépe soustředit. Jeden z jejích psíků leží na veterině s vážnou otravou a sama B. má zřejmě také žaludeční potíže. K tomu všemu je ještě dezorientovaná, malátná a její paměť jí klame. Má uvěřit lékařskému závěru - Parkinsonova choroba? Věk by na to měla, ale taky to může mít úplně jiný důvod...

Můžu vám s čistým svědomím říci, že tak jak mě kniha na začátku zklamala, tak mě po první třetina ohromila. Hlavní hrdinka v pokročilém důchodovém věku, která srší sarkasmem a ironií, je svérázná a prostě "suprová babča" - to je opravdu velmi příjemný a čerstvý vítr.

Autorka má opravdu skvělé nápady a perfektně všechno kombinuje tak, že se nestačíte divit genialitě, kterou příběh působí. Byly okamžiky, kdy jsem si říkala, tak tohle je hodně dobrý psycho! Bylo to drsné a opravdu si to pohrávalo s vašimi nervíky. Já sama jsem měla problém uvěřit jedné jediné postavě. Všichni se na začátku jevili jako  milí a příjemní, jenže pak? Zdálo se, že psychopat na nás mohl prostě číhat všude.

Líbilo se mi, že Becky M. do příběhu zamotala Gemmu-Kate, protože podle mě, nepůsobí nic tak strašně depresivně, jako nečitelný teenager, který v tomto příběhu sehrál obzvlášť znamenitou roli!

Shrňme si to. Počátek knihy mě nijak zvlášť neoslovil, ale jsem ráda, že jsem vydržela těch pár stránek a pak už si mě kniha získala. Je to opravdu velmi vydařená detektivka s prvky thrilleru. Troufám si i říci, že s celkem originálním příběhem. Pro vás, co jste už první díl četli, by měla být tato kniha jasnou volbou, ale i pro ostatní čtenáře, kteří tento žánr vyhledávají. Můžu potvrdit i to, že vůbec nevadilo nepřečtení prvního dílu. Neměla jsem dojem, že mi unikají důležité informace, maximálně pár poznatků k samotné Brigid a minulému případu. Takže - ANO - určitě se po této knize podívejte.