RECENZE: Němé oběti - Tim Weaver

• autor: Tim Weaver
  • žánr: detektivky, thriller, romány
  • rok vydání: 06/2017
  • počet stran: 528

Recenze knihy:

Už šestý případ pro Davida Rakera a jeho přítele Colma Healyho.

Colm Healy nebyl vždy takový jakého ho známe dnes a z předchozích dvou dílů. Z Colma se stala doslova troska. Bezdomovec, zapšklý a zanedbaný muž, který na svých bedrech nese snad celou tíhu světa. Nejen, že přišel o svou dceru, ztratil po rozvodu i zbytek své rodiny. Člověk by si myslel, že to je jediný důvod toho, jak Colm dopadl. Jenže není.

Před třemi lety byval Colm Healy vynikajícím policistou, do té doby než nedokázal vyřešit jeden případ. Šlo o brutální vraždu mladé ženy a jejich dvou dcer, osmiletých dvojčat. Pachatel je zřejmě ještě stále na svobodě, ale důkazy jsou k ničemu. I nyní, když je Colm už dlouhá léta mimo službu, ho tento nedořešený případ sužuje. Nastal čas se k němu vrátit a najít chybu, najít aspoň maličkou jiskřičku naděje...aby mohl v klidu spát a snad i žít.

Kdo jiný by mu mohl pomoci než David? Muž, který pátrá po ztracených osobách a zatím vždy s pozitivním výsledkem. Jak známe Davida, přemlouvání nebude těžké, ale!

David s Colmem mají komplikovaný vztah. Ale pro Colma je David tím posledním člověkem, který nad ním ještě nezlomil hůl. Jenže všechno má svoje meze. Kvůli nepochopení a dalším důležitým věcem se oba muži pohádají a jejich přátelství se náhle vytrácí. David už ale k případu přičichl a zavětřil... Tento případ se mu opět dostal pod kůži. Teď už to nedělá pro Healyho, ale i pro sebe a pro zavražděné holčičky a jejich matku.

Komplikace přichází ve chvíli, kdy je David požádán, aby vypátral jednu osobu, která s tímto případem souvisí...Healyho! On totiž záhy po hádce zmizel a nikdo oněm už několik měsíců neslyšel. Strach narůstá, protože jeho bývalé manželce přišel velmi podivný dopis...

Kam se Colm poděl a jak to s nevyřešeným případem souvisí. Je na čase najít vraha, kterému se doposud dařilo velmi dobře skrývat. Otázkou však zůstává, proč musely zemřít i ty malé holčičky...

Na tento díl jsem se strašně těšila, opravdu moc. Tentokrát ovšem došlo k velkému zklamání. Kam se poděl ten Tim Weaver, kterého jsem si v minulém díle tolik oblíbila? Pointa případu a celého příběhu byla dobrá, ale tentokrát se autor moc nepředvedl. Bohužel. Za mě byla polovina knihy neskutečně nudná a opakující se. Nechal totiž Davida neustále omílat to samé. Tím myslím chronologii pátrání. Neustále jsme si sumírovali informace a neustále je opakovali a stále jsme se nedobírali konce. Chápu, autor nám to chtěl udělat napínavé, ale kde je ta hranice mezi napínavým a po čase nudným? Dle mého názoru byla tentokrát překročena. Je to ale jen můj názor a pocit.

Zaplať bůh za ten famózní konec, ale bohužel to nijak nenapravilo můj celkový dojem z knihy, proto tentokrát uděluji pouze tři hvězdy.

Možná je tento díl slabší z toho důvodu, že jej neměl autor dopředu promyšlený už od začátku Colmova knižního života. (viz. doslov autora) Stavěl příběh na nepatrných zlomcích z minulosti, které byly ale v tomto díle pozměněny a domyšleny. Ano, takto tvoří spousta autorů, ale zde mi to prostě v příběhu absolutně nesedělo a nabývala jsem při čtení dojmu, že autor se v tom plácá jen aby měl velké množství stran. Kniha mohla postrádat dobrých 150 stránek.

Knihu ovšem mohu doporučit a nemusím se ani bát, že byste byli zklamaní, protože jediný lehce negativní ohlas jsem zatím zaznamenala pouze u sebe. No jo, no. Je to tak, stane se.

Co ovšem musím vyzdvihnout je obálka knihy. Já jsem si knihu pořídila i v pevné vazbě, protože knižní kousky od Mystery Press dokonale zkrášlují moji knihovnu. Obálky celé série i tento díl dokonale vystihují atmosféru děje a vyřazuje z nich tajemno, to se mi líbí. Na obálce jsou použity velmi lichotivé odstíny modro šedé a opravdu je radost na ni pohledět.

Je škoda, že tato série u nás začala vycházet až čtvrtým dílem, k tomuto případu by se totiž, podle mě, hodilo znát pár údajů z minulosti. Každopádně, nevěším hlavu, protože vím, že Weaver psát umí a i nadále se těším na další pokračování skělého Davida Rakera.
Hodnocení: 60%
Za poskytnutí recenzního e-booku děkuji:

ZTRATIL VŠECHNO, NA ČEM MU ZÁLEŽELO.
ZBÝVÁ JEN SPRAVEDLNOST… A POMSTA.

Colm Healy patřil k nejlepším detektivům Metropolitní policie – až do chvíle, kdy se začal zabývat případem brutální vraždy mladé matky a osmiletých dvojčat. Vyšetřování uvázlo na mrtvém bodě a skutečnost, že nikdy nedokázal najít a potrestat viníka, Healymu zničila kariéru a připravila ho o rodinu.

David Raker, který se specializuje na pátrání po nezvěstných osobách, je jediný přítel, který Healymu zbyl. Zároveň jako jediný chápe, že bez odpovědí Healy nikdy nedokáže najít klid a jeho život zůstane v troskách.

Proto se společně znovu pouštějí do vyšetřování. Ani jeden z nich ale netuší, že vrah ze stínů sleduje každý jejich krok a pouze čeká na správnou chvíli, aby je mohl pohřbít i s posledními důkazy svého ohavného činu…