RECENZE: Ledová krev - Elly Blake

• orig. název: Frostblood
  • série: Ledová krev (1.)
  • autor: Elly Blake
  • žánr: dobrodružné, fantasy, pro děti a mládež
  • rok vydání: 08/2017
  • počet stran: 320
     V ledové zemi, uprostřed ničeho, žije dívka. Krásná dívka s ohnivým darem. Možná už je jedinou ohnivou v celém ledovém království. Jediný člověk, který ji něco málo o jejím daru prozradil a učil ji, byla její babička, jenže ta už dávno není mezi živými. Matka si nepřeje, aby Ruby svůj dar používala a bojí se prozrazení. Ani netuší, jak daleko je od pravdy.

Ruby je objevena královskou gardou, chycena a odvlečena do ledového paláce. Za všechno může ona sama, nebyla opatrná.

Ohnivá dívka v ledovém pekle ovšem nezůstává dlouho, je osvobozena neznámými ledovými muži, kteří s ní mají jisté plány. Ale je dobré jim věřit? Ledový mistr jí pomáhá zkrotit její ohnivý žár a naučit se ho používat. Druhý muž, ten v kápi a s neustále skrytým obličejem, ji přivádí k šílenství, ale snaží se ji naučit bojovat. Arcus, tak se jmenuje. Mladý muž, který skrývá nějaké tajemství. Led proti ohni, jenže v tomto případě se nebude jednat o nepřátelství, možná jen z počátku.

Proč je Ruby tak důležitá? Proslýchají se zvěsti o jisté kletbě a také dávných legendách. Je možné, že je Ruby jedinou nadějí na záchranu ledového trůnu a jeho krále?

Dříve než se naučí svůj dar plně ovládat, je opět vyzrazena a odvlečena zpět do ledového paláce. Je nucena postavit se čelem nejlepším ledovým bojovníkům. Musí přežít. Její der se stává silnějším, ale sama cítí, že to nevěstí nic dobrého.

Ledová krev pro mne byla velkým a milým překvapením. Nemohu se zbavit pocitu, že jsem četla překrásnou pohádku o ohni a ledu. Opravdu mě to bavilo a čtení jsem si užívala. Kniha je takovou prostou, jednoduchou a také předvídatelnou jednohubkou na jeden víkendový den. Ale i tak v sobě ukrývá příběh, který vás pohltí.

Hlavní hrdinka Ruby je svérázná, nepolapitelná, tvrdohlavá, netrpělivá a vznětlivá. Je vám tedy jasné, že nudit se opravdu nebudete. Autorka svůj příběh staví na dvou živlech, které se vzájemně vylučují, ale v knize si k sobě dokonale najdou cestu. Další z hlavních postav, Arcus, je z počátku záhadnou postavou, ale velmi brzy zjistíte, oč tady běží. Je to škoda, že se nekonalo žádné překvapení, ale budiž autorce odpuštěno. Kniha je cílena na mladší čtenáře a ti nebudou tolik nároční na překvapivé momenty jako já.

Občas jsem měla pocit, že ten příběh znám. Přišlo mi to jako taková malá "vykrádačka" mnoha různých fantasy příběhů. V knize sice nenajdete nic nového nebo překvapivého, ale díky autorčinu stylu knihu i tak přelouskáte během chvilky. Nemohu tvrdit, že bych se nudila, i přes to všechno co jsem zmiňovala. Příběh je doslova pohádkový, ale nechybí v něm ani prvky napětí a bojovného charakteru. Prostě fantasy, tak jak má být. Pokud tohle všechno funguje a kniha zůstává ve svém jádru pořád čtivou, pak je snadné odpustit předvídatelnost i klišé.

Rozhodně si myslím, že tuto sérii si oblíbí převážně mladší publikum a to právě díky svojí jednoduchosti. Sice už do této kategorie delší dobu nepatřím, ale i já musím uznat, že je to příjemné čtení. Další díly si určitě nenechám ujít. Doporučuji, ale nečekejte něco extra, kniha potěší, pobaví, ale ničím novým nepřekvapí.

Co se obálky týká, je celkem slušivá, ale maličko mě mrzí, že CooBoo nevybralo spíše tu se zamrzlou růží. Ta mi přijde mnohem hezčí. Ale to je jen bezvýznamná výtka.
Hodnocení: 65%

Sedmnáctiletá Ruby žije ve světě, v němž vše ovládá led. Ovšem ona sama má moc ohně a žáru – a to se v tomto krutém světě trestá smrtí. Takže po smrti své matky se přidává k rebelům, kteří chtějí zničit ledového krále. Ovšem než se stačí zapojit do boje, je polapená a donucena bojovat proti nejlepším bojovníkům svého nepřítele. Jestliže turnaj přežije, má jedinečnou šanci zničit šíleného krále. Ale skončí tím utrpění lidí v království? Plamen a led jsou v tomto světě nepřátele na život a na smrt, ovšem společně by mohly vytvořit sílu, která by mohla změnit vše.