RECENZE: Nejhorší noční můra - Brenda Novak

• autor: Brenda Novak
  • žánr: literatura světová, thrillery
  • rok vydání: 09/2017
  • nakladatelství: Knihy Dobrovský - Edice Omega
  • počet stran: 368
     Když jí bylo šestnáct prošla si noční můrou. Možná je celý její život jedna noční můra a možná ji ta nejhorší noční můra teprve čeká.

Byl to její přítel, člověk, kterému věřila, její první láska. Jenže Jasper nebyl takový, jak se na první pohled zdál. To, co jí prováděl se nedá nikdy zapomenout. Nedá se zapomenout ani na další tři mrtvoly, které musela překročit, když prchala z chatrče uprostřed lesa.

Po dvaceti letech...
     Evelyn Talbotová se den co den pere s minulostí, která ji užírá, ale na druhou stranu ji i žene kupředu. Její neblahá zkušenost s psychopatem ji přivedla na cestu, ze které není návratu a ze které ani uniknout nechce. Vystudovala psychologii a stala se z ní uznávaná a respektovaná psychiatrička. Jediný obor, který ji může, jak doufá, poskytnou odpovědi na miliony otázek. Evelyn svou praxi zaměřila na myšlení zločinců toho nejtěžšího kalibru.

Hanover House je zařízení s maximální ostrahou, které je umístěno na odlehlé části polokoule - na Aljašce. Člověk by si řekl, díky bohu, hodně daleko od civilizace. Ale to je omyl. Hanover House je poblíž městečka Hilltop a mnoho místních lidí bylo razantně proti. Ovšem Hanover House už stojí a ukrývá v sobě několik desítek nejhorších psychopatů a násilníků, které kdy svět spatřil. Je Hanover House se svými obyvateli opravdu hrozbou nebo zde, v zamrzlé a zasněžené části světa, číhá i jiné nebezpečí? Jasper stále uniká a užívá si svobody, ale Evelyn si je jistá, že se mu už dokáže ubránit.

Tato kniha nese název Nejhorší noční můra a Hilltop jí bude nedílnou součástí. Poklidným a mírumilovným městečkem totiž otřese hrůzný nález useknuté hlavy, která je identifikována jako jedna zaměstnankyně Hanover House. A další je pohřešována...

Seržant Amarok má v Hilltopu na starosti veškerou ochranu, funguje jako takový strážce zákona, jenže je tu sám. Nikdy nebylo zapotřebí větší ochrany, jenže to bylo do té doby, než se stalo to, co se stalo. Amarok má s Evelyn jakýsi osobní problém, který zase způsobil osobní problém samotné Evelyn. Nyní budou ovšem nuceni spolu spolupracovat a možná k sobě zase najdou cestu...

Nejhorší noční můra je skvělý a povedený psycho thriller, který vás upoutá od první stránky a mohou za to i kratičké úryvky citací od nejslavnějších sériových vrahů, které najdeme na začátku každé kapitoly.

Ocitáme se na bohem zapomenuté části země, kde povětšinou vládne klid a jediným nepřítelem je tu zima a bouře. Jenže to se změní.

Představte si odlehlou část Aljašky, léčebné zařízení plné psychopatů a labilních jedinců, neustále narůstající závěje a den, jehož převážnou část pohlcuje tma. V tomto prostředí je zasazen náš příběh. Ocitáme se díky Evelyn tváří v tvář těm nejhorším zrůdám, nahlédneme do jejich mysli a duše. Ačkoli to není úplně tak přesné vyjádření, my se totiž můžeme pouze domnívat, že jim nahlížíme do mysli. Není totiž jisté, jestli to co říkají a to jak se tváří, je skutečná povaha, tvář a pravda.

Líbí se mi ten kontrast postav. Lékařka, která si sama prošla peklem a svoji práci bere téměř jako svoji osobní terapii. Svůj život se rozhodla zasvětit práci, která by ji mohla přinést odpovědi a vlastně nejen jí. Snaží se rozluštit nerozluštitelné a zabránit tak dalším případným neštěstím. Na straně druhé tu máme velmi z blízka popsané duševně narušené vězně, kteří si samozřejmě myslí, že na jejich frontě je vše v pořádku.

V příběhu máme také "odlehčenou" linku děje a tím je lehké milostné vzplanutí. Bohužel nedokážu říci, jestli je tato linka plusem nebo mínusem celé knihy. Na jednu stranu příjemně odlehčovala celkem náročné téma, ale na stranu druhou mi to přišlo jako narušování už takhle dost narušeného děje. Bažila jsem po větších pikantnostech nebo, chcete li, morbidnostech. Jak se tedy rozhodnout, vadilo, nevadilo? Vlastně asi nevadilo. Nemůžu totiž říci, že bych si tyto pasáže neužívala a hlavně se mi líbilo, jak jsme se díky nim dostávali na kobylku samotné Evelyn, která, jak je jistě jasné, měla s muži jistý problém.

Nejhorší noční můra je první díl série s Evelyn Talbotou, skvělou psychiatričkou, která se zaměřuje na brutálně nebezpečné jedince. Je vám tedy jasné, že tato série má díky tomu co nabídnout? Určitě má. Už jen to prostředí "ústavu", který má na starosti! Rozhodně se máme ještě nač těšit, nemůžeme totiž zapomínat na její osobní zkušenost s Jasperem, o kterém ještě určitě uslyšíme!

Doporučuji, určitě ano! Díky té milostné lince kniha sedne asi více ženám, ale na své si přijdou určitě i opačná pohlaví. Tato kniha rozhodně stojí za pozornost, to mi věřte!
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji
Knihám Dobrovský a nakladatelství Omega
💰 Knihu můžete koupit buď na stránkách
Omegy nebo Dobrovského 💰

První díl elektrizující nové série Brendy Novak, autorky bestsellerů New York Times.

PÁTRÁNÍ PO SÉRIOVÉM VRAHOVI
Evelyn Talbot ví, že psychopat může vypadat naprosto normálně. Bylo jí teprve šestnáct, když jí její přítel Jasper věznil a mučil, a opustil ji v domnění, že je mrtvá. Nyní je respektovanou psychiatričkou, která se specializuje na myšlení zločinců, Evelyn pracuje v Hanover House, léčebném zařízení s maximální ostrahou, které se nachází v malém městečku na Aljašce. Má rozpory se seržantem Amarokem, který je přesvědčen, že Hanover je pro místní obyvatele hrozbou, i když osobně je ke krásné Evelyn velmi přitahován a hrozí, že se jeho svět převrátí vzhůru nohama.

ZAČÍNÁ PRCHAT PŘED SVOU MINULOSTÍ
Život ve městě se změní v noční můru poté, kdy je nalezeno zmrzačené tělo místní ženy. Pro Amaroka je to důkaz, který potřeboval: Hanover se musí zrušit. Evelyn má důvod k obavám, že se jí tento zločin osobně dotýká, že vrah, který jí straší ve snech, si jí opět našel, a že život, který si tak pečlivě vybudovala, už nikdy nebude takový, jaký byl.