RECENZE: Poháry touhy - Markéta Harasimová

6.11.17





Dědictví, které přichází v pravý čas!

Info o knize:

  • název: Poháry touhy
  • autor: Markéta Harasimová
  • žánr: romány pro ženy, erotický, duchařská tématika
  • nakladatelství: MaHa
  • rok vydání:
  • 2017
  • počet stran: 320
     Viola právě prochází těžším obdobím. Cítí, že její manželství je u konce. Dlouhodobé odcizení s manželem, mnohé výčitky, hádky... Je pravda, že samotný rozchod mohl dopadnou o něco klidněji, ale co se už dá dělat?

     Mladá žena je nucena odstěhovat se na čas ke svojí matce a otčímovi. Jenže ani tohle soužití není nijak růžové. S matkou má napjatý vztah. Nikdy jí neprozradila nic o její minulosti. A ještě ke všemu je pod velkým vlivem svého nynějšího muže. Situace se přiostří i zde. Tentokrát ovšem zakročí osud, který Viole pomůže nastalou situaci řešit.

     Ten dopis přichází právě včas. Viola se dozvídá o svém dědečkovi, který žil na Moravě a který nedávnou umřel a odkázal jí vinohrady a sklípek. Matka ovšem opět zarputile mlčí a snaží se Viole přijmutí dědictví vymluvit. Hádku ovšem utne Violino rezolutní rozhodnutí! Dědictví přijme a pojede na Moravu. Třeba se tam dozví více o své minulosti a otci, než od své vlastní matky. 

     Za pár hodin stojí tváří v tvář skutečné realitě, tohle dědictví si představovala jinak, ale je rozhodnutá, že dokáže jít ve šlépějích jejího otce i dědy. Děda býval sakra dobrý vinař a dokonce vlastní jedny z nejlepších vinic široko daleko. Stát se vinařkou nemůže být přeci tak těžké. Ach, jak se mýlila.

     Zapomeňte na to, že by si Viola užívala letní prázdniny na venkově. Kdepak, tvrdě pracuje a snaží se od dobrosrdečných sousedů naučit aspoň trošce z řemesla. Přijde na chuť dobrému vínku a možná přeskočí i nějaká ta jiskra...

     Jenže to pořád ještě není všechno, Viola má totiž v patách zákeřného násilníka, který se zaměřil právě na ni. To není dobré a není to dobré z mnoha pádných důvodů. Do toho všeho, se jí začne zjevovat její vlastní dědeček, který se jí snaží něco důležitého sdělit. Blázní snad?

     Zvládne Viola udržet dědovo vinařství na nohou a ubrání se zlodějům a dalším nezdarům, které tuto práci provázejí? A co ta vášeň, která visí ve vzduchu?  Kdo je ve skutečnosti záhadný násilník, který má teď v hledáčku právě Violu? Je tu spousta otázek, které si zaslouží odpovědi. 

Můj dojem:

     Nemůžu si pomoct, ale mám dojem, že jsem četla poloviční parodii na film Bobule. Mnohé bylo hodně podobné a neustále mi to ten film připomínalo. Nemohu mluvit moc do detailů, abych něco nevyzradila, každopádně té podobnosti bylo celkem dost.

     Autorka do příběhu vměstnala spoustu dalších pod žánrů. Můžeme mluvit o duchařině, erotickém románu, thrilleru..., ano tohle všechno v příběhu najdete. Trochu jsem se bála toho, aby to nebylo zbytečně přeplácané a překombinované. 

     A vlastně tak trochu bylo. Ale zase nemůžu říct, že by se kniha četla špatně. Jsem milovnicí erotické literatury, ale tady mi ty scény příliš nesedly. A domnívám se, že to bylo samotnou hlavní hrdinkou, která si procházela náročnějším obdobím, ale její převážná část myšlenek patřila sexu. Asi za to mohl i ten fakt, že mi hned od začátku vypadla z oka po jistém incidentu. 

     Když přejdu k té duchařině - ano, proč ne. To mě bavilo! Ke konci to bylo sice dost přehnané, ale když opomenu ten duchařský závěr, tak to bylo příjemné zpestření celého příběhu.  Prvky thrilleru to opravdu mělo a pointa byla velmi slušná. 

     Knize dávám pouze tři hvězdy. A to z mnoha důvodů. Překombinovanost, přehnanost v některých pasážích, přílišná podobnost s filmem Bobule - věřím, že v tomto názoru se ztotožním s mnoha čtenáři, kteří film znají jako své boty. A další a poslední důvod. Sakra, toho testosteronu tu bylo až příliš, ne?? Stále mě to nutilo představovat si Violu jako nějakou bohyni. Těch vos kolem medu bylo na můj vkus až moc. 

     Kniha se četla dobře, svižně a musím uznat, že mě vlastně bavila - i přese všechny výtky. Je cílená hlavně na ženy a rozhodně se nebojím ji doporučit. Takže, pokud máte chuť na lehce erotický román s duchařskou tématikou a prvky thrilleru, tak se po knize určitě mrkněte. Nedejte na moje výtky, ale bylo nutné je prostě uvést. I to k recenzím patří. Ne vždy nám  musí vše sednout a vyhovovat. Osobně doporučuji mít u čtení této knihy po ruce nějakou tu lahvinku dobrého a kvalitního vínka!
Hodnocení: 60%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji samotné autorce:

Anotace knihy:

Violina minulost je opředena tajemstvím – její matka odmítá mluvit o rodině zemřelého otce. První střípky pravdy tak Viola nečekaně odhalí až ve chvíli, kdy se jako dospělá ocitá na dramatické životní křižovatce. Východisko z těžké situace vidí v nečekané závěti svého dědečka, o jehož existenci neměla ponětí. Do klína jí spadly vzácné vinohrady, ale také polorozbořený vinný sklep. Třebaže o vinařském řemesle nic neví, rozhodne se Viola z ruin vybudovat nové vinařství a navázat na rodinnou tradici.
Střetne se s řadou překážek a předsudků, nepřízní osudu i lidskou zákeřností. Zažívá žhavá erotická vzplanutí a poznává odvrácenou tvář lásky, ale také skutečné přátelství. Na scéně se však objevuje chladnokrevný násilník zaměřený na mladé ženy a Viola se ocitá v jeho hledáčku. Jako mrazivé poselství ze záhrobí se jí navíc začíná zjevovat duch zesnulého dědy s tajemnými vzkazy, které je potřeba rozluštit. Nad Violou se postupně stahují temné mraky a začíná jí hrozit smrtelné nebezpečí…
Ponořte se do napínavého příběhu plného emocí, dráždivé erotiky, tajemna i nečekaných zvratů...

9 komentářů:

  1. Míšo, jsem ráda, že má někdo podobné pocity jako já. Bobule mě sice nenapadly, protože ten film jsem viděla snad jednou a ani si ho moc nepamatuju, ale s tím testosteronem jsi to trefila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždy je nepříjemné psát ne příliš pochvalnou recenzi, ale je nutné projevit svůj názor. Nic si z toho nedělej, Šárko. Věř mi, že kdyby si ten film znala, oba díly, tak bys tu podobnost viděla také...

      Vymazat
    2. Aspoň je vidět, že sto lidí, sto chutí :-) Nemůžeme se shodnout na všem :)

      Vymazat
  2. Tak to mě překvapilo holky :-( Já jsem Bobule viděla oba díly, ale podobnost jsem v ní neviděla. Jen to, že se jedná o vínečko...ale ono to takhle opravdu chodí okolo toho vinohradu všude stejně, fakt. Proto mě to zasáhlo na osobní úrovni - sama s tím mám zkušenosti a vím, jaká je to dřina :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, my z Moravy to vidíme trošku jinak, je nám to bližší, řekla bych, že v jiných erotickývh knížkách je toho testosteronu ještě víc a nemají ani děj.

      Vymazat
    2. já to chápu, ale to objevení sklepa atd... to bylo to samé Ale chápu, že to tam asi takhle chodí.

      Vymazat
    3. Co se toho testosteronu týká, máš pravdu Danuško, ale tady okolo ní všichni lítali jako vosy kolem medu. No nic, stane se. Jak píše Veru, sto lidí, sto chutí...

      Vymazat
    4. AHáá,, no zase se klidně přiznávám, že jsem skleróza a detaily si nepamatuju, takže si ani film nepamatuju už uplně přesně :)))

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[