RECENZE: Pan Herec Miroslav Donutil - Co řekli nejen slavní? - Petr Čermák

15.2.18



"Někdo vypráví a vrcholu se nedočkáte, ale Mirek vám z příběhu udělá divadelní představení. Každou postavu dokáže vymalovat".

/Karel Gott/

Info o knize:

  • název: Pan Herec Miroslav Donutil - Co řekli nejen slavní?
  • autor: Petr Čermák
  • žánr: biografie a memoáry, literatura faktu
  • rok vydání: 11/2017
  • nakladatelství: Imagination of people
  • počet stran: 224
     Asi jen málo kdo z nás by zvučné jméno - Donutil - neznal. I já jsem touto osobností poznamenána, vlastně už od malinka. Teprve až později jsem neskutečně příjemný hlas, který zněl z našeho tuzexového magnetofonu, dokázala přiřadit určité tváři. Jako malá jsem seděla potichu u nohou svého táty a dědy a přihlížela přívalům jejich smíchu. Co to je za pána, který svými historkami dědu s tátou tolik rozesmívá?  Ptejte se mě na co chcete... Já na co chci odpovím. To byl název natočeného pořadu, který se u nás pouštěl téměř dennodenně. Jak doma, tak při jízdě autem. Už tenkrát jsem dokázala v hlase rozeznat dokonalé charisma. Po čase ten dokonalý hlas dostal i charismatickou tvář. 

     Můžete se zeptat kohokoli, každý Miroslava Donutila zná. Každý po svém a každý z jiného úhlu. Přiřadíte ho významné roli v televizi či v divadle. Ale jaký je to skutečně člověk? Na tuto otázku vám můžou odpovědět pouze lidé, kteří ho skutečně znají...

     Autor mnoha podobných publikací, např. Člověk Havel nebo Bohumil Hrabal - vzhůru, srdce!, PhDr. Petr Čermák, si tentokrát posvítil na Miroslava Donutila - herce, zpěváka, rybáře, člověka... Petr Čermák se v poslední době věnuje právě portrétům významných osobností a Čechů, kteří svou zemi proslavili i ve světě.

     Publikace Pan Herec Miroslav Donutil je knihou, dle mého názoru poctou, všestrannému umělci M. Donutilovi. Kniha je rozčleněna do kapitol, přičemž v každé kapitole o Donutilovi rozpráví někdo jiný. Vždy jde o slavnou osobnost či nejbližší Donutilovi přátele. Autor s každým z nich prohodí několik slov a pokládá otázky, jak na profesní dráhu, tak i soukromý život slavného umělce.

     Dozvíte se jistě spoustu podstatných zajímavostí z mnoha směrů tohoto sympatického člověka a herce. Díky chronologickému vyprávění a také tématickému členění (herci, sportovci..), se vždy dozvíte něco nového. 

     Mě osobně kniha přinesla mnoho. Spoustu věcí z oblasti divadelního účinkování jsem neznala, nevěděla, protože Mirka jsem zatím poznala pouze jako filmového herce a účinkujícího v různých TV pořadech. To, že je znamenitým vypravěčem, jsem věděla už dávno, ale na divadelních prknech jsem ještě tu čest neměla. V mnohých pasážích jsem si ho představovala jako polo boha, ale vyústění vždy bylo, že Miroslav Donutil je prostý člověk, jehož by si přál za přítele téměř každý.

     Pokud máte rádi publikace podobného stylu, ze života a Mirek je vaším oblíbencem, rozhodně nešlápnete vedle, když si knihu pořídíte. Tato kniha je takovou krásnou poctou pro něj, pro čtenáře a jeho obdivovatele. Poznejte Mirka Donutila z pohledu jeho nejbližších. a mnoha slavných osobností showbiznisu i sportu.

     S publikací jsem byla po literární a stylistické stránce spokojena. Kniha je psána typickým autorovým jazykem, plným zvučnosti, vytříbenosti a propletených větných spojení. Co ovšem musím knize vytknout je následující. Jde o celkem významnou a velkolepou publikaci, která je vlastně takovou poctou. Bohužel obsahovala spoustu chyb. Dokonce jsem natrefila i na špatný popisek u fotografie, v poslední řadě pak chyby jako zamotání písmen ve slově či chybějící písmeno nebo slovo navíc. U mnoha knih bych to odpustila, bohužel u této ne. Nehodí se, aby takovýto styl knih obsahoval takové množství chyb tohoto rázu. 
Hodnocení: 85%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:
Hance Pavlíčkové

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář :-)

Autorská práva

Vyhrazuji si plné právo na své osobní a soukromé myšlenky, hodnocení a celkový popis knihy. Kopírování vlastního textu je zakázáno. Použité obrázky obálek knih pocházejí buď ze serveru goodreads.com, bux.cz nebo databazeknih.cz. Pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Použité úryvky či citace z knih, jsou vždy označené kurzívou a jsou ohraničeny uvozovkami, nevyhrazuji si na ně tedy žádná práva. Ta, podle zákona, náleží autorům knih.

© Knižní deníček. Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Knižní deníček. Optimalizováno pro Firefox.
[