RECENZE: Stříbrná labuť (Elitní klub králů 1) - Amo Jones

• orig. název: The Silver Swan
  • autor: Amo Jones
  • žánr: Romány, Romány pro ženy
  • rok vydání: 03/2018
  • nakladatelství: Baronet
  • počet stran: 288
     Pokud hledáte novou a vysoce návykovou sérii pro otrlé čtenářky, pak pokračujte ve čtení této recenze. Nakladatelství Baronet opět září a tentokrát se toho opravdu nebojí a vsadil na autorku, jež sama o své knize říká, že je to šílený příběh. Já dodávám, že vám doslova rozebere vaši vlastní morálku a mravní zásady.

Madison Montgomeryová je bohatou dcerou z vlivné rodiny, jejíž matka spáchala ten nejhorší zločin. Může se zdát, že s pošpiněným jménem se nebude žít nijak valně, ale ono to má vlastně i své výhody. Budí posměch i respekt zároveň.

V současné době se Madison přestěhovala k otci a jeho nové ženě do Hamptons a nastupuje na soukromou Akademii Riverside. Akademie plné bohatých a snobských teenagerů. Této škole nevládnou králové ani královny školních plesů, ani roztleskávačky nebo fotbalová elita. Této škole vládnou jiní králové, spolek pohledných a drsných hochů, kteří si říkají Elitní klub králů. Tento spolek má svoji vlastní minulost a rozhodně se nechcete dostat do jejich hledáčku. Jenže Madison je zajímá, a to dost, a není to jen díky tomu, že její nový nevlastní bratr je členem.

Madison si klade otázku, zda jde o jakousi sektu nebo pouze o dětinsky založený spolek, který má zastrašovat ostatní spolužáky. Pod pokličkou Elitního klubu králů se ovšem ukrývá něco mnohem zajímavějšího, propletenějšího, závažnějšího a temného. Madison, ať chce nebo nechce, je součástí kruté hry, kde si nebude jistá, jestli ji jde skutečně o život nebo ne. Pomalu začíná přicházet na kloub tajemnému spolku a spolu s odkrýváním tohoto tajemství odkrývá i jedno, které se týká její rodiny a hlavně jí samotné.

Elitní spolek králů by mohl být snem každé dívky z Riversidu a také je, jenže každá dívka ví, že pozornost králů je nebezpečná. A Madison sžírá pohledem nejeden z nich, jedny oči na ní ulpívají ze všech nejvíc, a to samotného vůdce. Během chvilky se v knize rozehrává špinavá a zvrácená hra citů, falše, zrady a hlavně nebezpečí. Proč Stříbrná labuť? Vše se dozvíte ve správnou chvíli a až se to dozvíte, budete raději, kdybyste to nevěděli...

Pokud hledáte vysoce návykovou a uhrančivou sérii pro silnější nátury, které netouží jen po rozmazlené romantice, ale po něčem mnohem více ostřejším, pak je tato kniha tou správnou volbou právě pro vás. Autorka vytvořila neskutečně propletené dílo, nad kterým vám zůstane rozum stát. Budete si klást otázky a vaše odpovědi vás budou překvapovat. Budete balancovat na hraně svých vlastních morálních základů, budete nevěřícně kroutit hlavou nad absurditou příběhu, budete si říkat: "je tohle normální?" nebo "co to, sakra, je?" Možná to na vás bude v mnohých chvílích příliš, ale garantuji vám, že knihu budete hltat jako ten nejlahodnější nápoj a v závěru příběhu budete chtít co nejrychleji dolít.

Nepopírám, že kniha nebude pro každou čtenářku, protože je opravdu celkem silným a občas i otřesitelným zážitkem. Určitě na ni budou jinak pohlížet romantické duše, které touží po lásce, která hory přenáší, a jinak pak čtenářky, které hledají něco více peprného a ostřejšího. Stříbrná labuť je takové chilli, možná jalapenos mezi momentální literaturou pro mladé. Najdete v ní erotiku, násilí a spoustu jiných choulostivých věcí, které ne každý snese. Ale zaručuji vám velmi příjemné čtení, které vám nedá spát. Ačkoli spánek v tomto případě asi nebudete muset řešit vůbec. Knihu totiž odložíte, až ji dočtete. Amo Jones se po přečtení prvního dílu Elitního klubu králů řadí mezi mé oblíbenkyně a to hlavně díky tomu, že se absolutně vymyká standardům dnešních YA. I přesto, že v knize najdete i nějaká ta klišé, tak je doslova převálcuje celá dějová linka a fascinující dění. Rozhodně palec nahoru a velké doporučení. Tohle jsme tu ještě neměli a Baronet opět nešlápl vedle, naopak, Baronetu se povedlo šlápnout přímo do vosího hnízda. V červnu se můžeme těšit na pokračování, které ponese název Polámaná loutka. A já už teď můžu dát za pravdu trefným názvům knih! Tato série má moje požehnání, ne že by ho potřebovala!
HODNOCENÍ: 90%
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství:

„Nazdar, Madison. Ty nás možná neznáš,
ale my známe tebe. Chceme si zahrát hru.
A poslouchej, co se stane, pokud prohraješ…“

Madison Montgomeryová pochází z bohaté a vlivné rodiny, když ale její matka spáchá ten nejhorší zločin, Madison musí žít po zbytek svých dní s pošpiněným jménem. Doufá, že na soukromé Akademii Riverside v Hamptons začne s čistým štítem. Jenže nepočítala s desítkou drsných hochů, kteří škole vládnou. Když Madison upoutá pozornost jejich vůdce Bishopa Hayese, odkryje se jí zcela nový svět, o němž neměla sebemenší tušení. Svět, který začíná a končí u Elitního klubu králů, jí převrátí život naruby. Zaplavují ji tajemství a odhalují se rodinné lži. Ani sama Madison neví, co je vlastně zač a proč se ocitla v nebezpečí.